וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפואה חדשנית 2020: ברוכים הבאים לבית הספר לרפואה באוניברסיטת אריאל

בשיתוף אוניברסיטת אריאל, בשיתוף אוניברסיטת אריאל

28.1.2020 / 12:43

באוקטובר האחרון חבשו את ספסל הלימודים 70 סטודנטים וסטודנטיות במסלול הארבע שנתי בבית הספר לרפואה ע"ש אדלסון באוניברסיטת אריאל. בית הספר, שפתח את מחזורו הראשון, חרת על דגלו רפואה מתקדמת וחדשנית, מחקר ואנושיות

סטודנטים לרפואה באוניברסיטת אריאל/צילום: עידו שחם, עריכת וידאו: דפי מקל

החזון

"אני מסתכלת מסביב על אריאל ועל השומרון כיהודייה גאה וכישראלית, וכמי שעוסקת ברפואה, ואני רואה מקום שמתהדר במתקני לימוד מהמשובחים שיש ואשר בקרוב מאוד יעשיר את תחום הרפואה והריפוי", אומרת ד"ר מרים אדלסון, "בית הספר לרפואה, שלשלדון ולי היה הכבוד לייסד באוניברסיטת אריאל, מייצג הרבה ממה שיקר ללבנו: הרעיון הציוני לבסס מחדש את ביתנו היהודי העתיק לטובת המין האנושי כולו ולקידום המדע".

"בוגרי לימודי הרפואה באריאל יחזקו את תפקידה הנצחי של מדינת ישראל: היותה 'אור לגויים'. כרופאה פעילה בעצמי, אני רואה חשיבות מיוחדת לעודד את מיטב הנוער הישראלי להתגייס למקצוע הרפואה. אין מצווה גדולה מזו. 'כל המציל נפש אחת בישראל כאילו הציל עולם ומלואו'".

רובוטיקה וביג דאטה: רפואה 2020

"כבית ספר לרפואה חדש, אנו עושים שימוש בשיטות הוראה חדשניות כדי להכשיר את רופאי העתיד שיטפלו באוכלוסיית ישראל גם בעוד 30 ו-40 שנים, לטפל במחלות שעדיין לא התגלו, באמצעות טכנולוגיות שעדיין לא פותחו, ובתרופות שעדיין לא הומצאו. כדי לעמוד במשימה פיתחנו היבטים מיוחדים של הוראה", אומר פרופ' שי אשכנזי, דקן ביה"ס לרפואה ע"ש אדלסון באוניברסיטת אריאל. "כבר בשנה א' מתקיים קורס חדשני ביזמות רפואית, שבו עולים לדיון נושאים חשובים ברפואה המודרנית - רפואה מרחוק, רובוטיקה, ביג דאטה, חציבת מידע רפואי - כל אלו יעזרו לסטודנט להיות רופא עתידי מיומן".

"כיום המידע הגנומי והביולוגי עצום, ורופאים רבים מתקשים להשתמש בו בצורה יעילה", אומר פרופ' אשכנזי. "אחד הקורסים החדשניים שמייחדים את בית הספר לרפואה באוניברסיטת אריאל הוא קורס בביו אינפורמטיקה תרגומית, שמאפשר לסטודנטים ללמוד כיצד להשתמש בידע ביולוגי וגנומי בטיפול בכל חולה וחולה כדי לטפל בו באופן מיטבי. הסטודנטים נחשפים לתוכנות open-source ולומדים להשתמש בהן על מנת לעשות אנליזת מידע רפואי. אני מצפה שבעוד 10-20 שנים החולה יגיע לרופא עם ריצוף של כל הגנום שלו".

גישה חדשנית ואמצעים טכנולוגיים מתקדמים

"בבית הספר לרפואה באוניברסיטת אריאל אנו שמים דגש על טיפול כוללני בחולה וראייה של כל הצרכים שלו, כולל החברתיים והפסיכולוגיים", מוסיף פרופ' אשכנזי, "כך נוכל לתת לחולה טיפול מקיף שמאוד חיוני ברפואה המודרנית, שהיא לצערנו לעיתים מתנכרת ובנויה על תפוקות ותשומות. אנחנו משלבים שיטות הוראה מתקדמות בלימודים, למשל במרכז הסימולציות הייחודי, המאפשר לסטודנט לבחון את עצמו - כיצד הוא מראיין חולה, האם הוא אמפתי לחולים וכך להשתפר. אנושיות ואמפתיה אינם כלולים בסל התרופות, אבל הם מרכיב מאוד חיוני בהחלמתו של החולה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

במקום הזה דואגים לכם מסביב לשעון כדי שתעשו רק דבר אחד

בשיתוף אוניברסיטת אריאל

ללמוד עם סגל אקדמי מוביל

את בית הספר מוביל פרופ' שי אשכנזי, שמכהן גם כיו"ר איגוד רופאי הילדים בישראל. סגל המרצים מורכב מרופאים וחוקרים מובילים בתחומם, אשר מעניקים לסטודנטים יחס אישי וליווי מקצועי הדוק. "הבחירה שלי באריאל נבעה מאיכות ההוראה פה", מספר דן שגיא, סטודנט בביה"ס לרפואה באוניברסיטת אריאל. "אני מאמינה שחלק מההצלחה שלי תלויה בסגל המרצים שהוא באמת מהטובים בארץ", מוסיפה רעות כהן, סטודנטית בביה"ס לרפואה באוניברסיטת אריאל.

רפואה איכותית מתחילה בחינוך, למידה והכשרה טכנולוגית, ואת כל אלה תמצאו בבית הספר לרפואה באוניברסיטת אריאל. "בית הספר לרפואה באוניברסיטת אריאל מתמקד ברפואה מתקדמת, מחקר ויחס אנושי", אומר פרופ' אשכנזי, "באמצעות שימוש בשיטות רפואה חדשניות נכשיר את רופאי העתיד שיטפלו היטב באזרחי ישראל, במקצועיות ובאנושיות".

בשיתוף אוניברסיטת אריאל, בשיתוף אוניברסיטת אריאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully