וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשמביטים דרך העדשות האלה רואים את העתיד. צפו

בשיתוף אוניברסיטת אריאל, בשיתוף אוניברסיטת אריאל

13.5.2019 / 8:11

"בוגרי תואר ראשון בביולוגיה יכולים להמשיך לתואר שני או לעבוד בביו-טק, בהנדסה ביו-רפואית, בחברות תרופות או בבתי חולים", אומר ראש המחלקה לביולוגיה מולקולרית באוניברסיטת אריאל פרופ' דני ברנס. הכירו את התואר השני, שמשלב ידע אקדמי לצד עבודה בתחומים פורצי דרך

צילום ועריכה: אולפן וואלה! NEWS

השאיפה של כל הסטודנטים היא ללמוד מקצוע מעניין ומתגמל, שיספק אתגר, עניין לחיים ויציב את תרומתו כאיש מקצוע בחזית הקדמה האנושית. אחד המקצועות האלה הוא ללא ספק תחום הביולוגיה המולקולרית. זהו תחום הכולל שדות מאתגרים ומרתקים, כמו הנדסה גנטית, חקר התהליך הסרטני, חקר המוח, ביו-אינפורמטיקה, הנדסת רקמות, מיקרוביולוגיה, ועוד.

לימודי תואר שני במחלקה לביולוגיה מולקולרית באוניברסיטת אריאל משלבים ידע אקדמי לצד עבודה מעשית המקנה מיומנויות והכנה למגוון רחב מאוד של תחומי עיסוק. "מיד בתחילת התואר השני הסטודנטים עוברים לעבוד באחת מארבע עשר מעבדות המחקר במחלקה לביולוגיה מולקולרית ומקבל מלגת מחיה", אומר פרופ' דני ברנס. "המטרה היא שבמהלך התואר השני יתרכזו הסטודנטים בלמידה של חשיבה מדעית, תכנון וביצוע ניסויים, הסקת מסקנות, כתיבה מדעית ויפרסמו מאמרים בעיתונות מדעית בינלאומית.

תלמידים שמסיימים תואר שני בלימודי ביולוגיה מולקולרית יכולים להמשיך ללימודי תואר שלישי בביולוגיה, ביוטכנולוגיה, ומקצועות דומים ולעיתים גם לעבוד בתשלום כעוזרי מחקר. מכאן הדרך פתוחה עבורם לעבודה בביו-טק, בחברות תרופות ובחברות של ביו-הנדסה, חלק מהם עובדים במעבדות קליניות בבתי חולים, תועמלנות רפואית, יזמות והוראה בבתי ספר".

סגל המחלקה מוביל מחקרים בקדמת המדע כך שבוגרי המחלקה יכולים להשתלב במחקרים אלו במסגרת התואר השני. "יש לנו מעבדה בביו-אינפורמטיקה, שעובדת במחקר האופן שבו אוכלוסיות שלמות של מולקולות עובדות כיחידה אחת להוצאה לפועל של פעילויות תאיות", מפרט פרופ' ברנס, "ישנן מעבדות שעוסקת במחקר פיזיולוגי של תפקוד המוח, מחלות ובפציעות מוחיות, קיימת מעבדה למיקרוביולוגיה שעוסקת בעמידות לאנטיביוטיקה, במחלות זיהומיות ובמיקרוביום, ועוד".

הבונוס מבחינת הסטודנטים היא הלימודים בסביבה בעלת אווירה קולג'ית, במרכז הארץ, כשעת נסיעה מירושלים או מתל אביב. "יש לסטודנטים אורח חיים חברתי גדוש, הכיתות קטנות, הסטודנטים מונחים בצורה אישית וחשוב לנו שיהיה להם נעים ומעניין בקורסים השונים" מסכם פרופ' ברנס.

בשיתוף אוניברסיטת אריאל, בשיתוף אוניברסיטת אריאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully