וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשמדפסות תלת-ממד יבנו את הבתים שלנו: אתגרי העתיד כבר כאן

בשיתוף אוניברסיטת אריאל, בשיתוף אוניברסיטת אריאל

1.4.2019 / 17:49

"זה התחום שמייצר את מרחב החיים שלנו, לכן יש אחריות מאוד גדולה על האדריכל", אומר פרופ' בני לוי, ראש בית הספר לארכיטקטורה באוניברסיטת אריאל. מהם האתגרים שעומדים בפני אדריכלי העתיד שיעצבו את המדינה ואיך עליהם לרתום את הטכנולוגיה לשם כך? צפו

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

בכל פעם שאתם הולכים ברחוב, נוסעים לעבודה או מבלים במקומות ציבוריים, אתם נמצאים במקום שמישהו תכנן, עיצב והקים מתוך פרי דמיונו. אדריכלות נוגעת בכל תחומי החיים שלנו והאדריכלים מעצבים במידה רבה את חיינו. הבתים שבהם אנחנו גרים, המשרדים ומקומות העבודה שבהם אנחנו עובדים, מרכזי הקניות, האצטדיונים והפארקים שבהם אנחנו מבלים - כל אלה מחייבים התחשבות בעשרות גורמים שונים - מאסתטיקה וחדשנות עיצובית, דרך התחשבות בכיווני רוח ואור ועד נגישות לבעלי מוגבלויות והתאמה לטכנולוגיה המתפתחת.

"בבית הספר לארכיטקטורה באוניברסיטת אריאל אנחנו שמים דגש גם על התפקיד של האדריכל לייצר מקומות ראויים עבור החברה ועבור הסביבה, יחד עם ההכרה של כל האמצעים המקצועיים שעומדים לרשותנו על מנת שאותם מקומות יהיו טובים, נוחים, בריאים ויפים", אומר האדריכל פרופסור בני לוי, ראש בית הספר לארכיטקטורה באוניברסיטת אריאל.

מהלך הלימודים בפקולטה כולל עבודה בסטודיו המבוסס על הנחיה אישית על ידי ארכיטקטים, לימודים עיוניים, לימודי עיצוב בסיסי, הכוללים הקניית מושגי יסוד ומיומנויות עיצוב אוניברסליות, לימודי הבעה גרפית הכוללים לימודי שרטוט אדריכלי והנדסה תיאורית, לימודי טכנולוגיה ורכיבי הבניין. לצד לימודי התואר ישנה אפשרות לשלב לימודי תעודה בשימור אדריכלי. השימור האדריכלי הינו תחום מבוקש מאוד בשוק העבודה כיום, העוסק בחידוש ושימור מבנים בעלי חשיבות היסטורית, תרבותית ואדריכלית. התעודה נלמדת בשיתוף רשות העתיקות, רשות הטבע והגנים ועוד.

בבית הספר לארכיטקטורה באוניברסיטת אריאל שמים דגש גם ההתפתחויות הטכנולוגיות בתחום. כיום יש כבר מדפסות תלת-ממד שיחליפו בעתיד את מנופי הבנייה ובמדינות כמו סין והולנד אף נבנו מבנים באמצעות מדפסות אלו. "האדריכל העכשווי צריך להכיר את כל האמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשותנו, אבל גם את ההיסטוריה של הארכיטקטורה ולרכוש ידע על תיאוריות שונות", אומר פרופ' לוי. "הסיפור האמיתי, זה שעליו אנחנו שמים דגש מאוד גדול, הוא המפגש האנושי, הכולל שיח בין אנשים והחלפת דעות, כי זה התחום שמייצר את מרחב החיים שלנו, לכן יש אחריות מאוד גדולה על האדריכל".

בית הספר משתתף בתחרויות ארציות ובינלאומיות, בתחומי עיצוב הבית, עיצוב סביבה ומבנים אקולוגיים. בין התחרויות בהן זכו הסטודנטים: תחרות פרס עזריאלי, תחרות אות העיצוב הישראלי והתחרות הבין לאומית "סולר דקתלון 2010" במדריד. בנוסף מתקיימות בבית הספר תכניות לחילופי סטודנטים עם אוניברסיטאות מובילות בעולם: בארגנטינה, איטליה, גרמניה, פולין, ארה"ב, פורטוגל ועוד.

בשיתוף אוניברסיטת אריאל, בשיתוף אוניברסיטת אריאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully