וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפעילו קצת את הדמיון: הרחפן שייקח אתכם אל העתיד

בשיתוף אוניברסיטת אריאל, בשיתוף אוניברסיטת אריאל

24.1.2019 / 7:38

"הרעיון הוא ללמוד את החרקים ולשלב חלק מהיכולות שלהם ברחפנים", אומר בעז בן משה, ראש המחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת אריאל ומסביר כיצד משלבים טכנולוגיה, חדשנות ופרקטיקה בפקולטה שמאופיינת באווירת לימודים ייחודית. צפו

צילום: עמית טרפוצ'ניק

כשמהנדסי ה"בולט טריין" אותה רכבת מהירה שנבנתה ביפן בשנות ה-60 של המאה ה-20, קיבלו תלונות על הרעש והלחץ שיוצרת הרכבת בכל פעם שהיא יוצאת מהמנהרה ומגיעה לתחנה, הם הבינו שיש בעיה. הרכבת יצרה מעין "חומת רוח". ההשראה לפתרון הגיעה מציפור בשם שלדג, אשר חיה על ענפי העצים שמעל לאגמים ונהרות וצוללת כדי ללכוד את טרפה. המהנדסים הפכו את קטר ה"בולט טריין" לחד כמו מקור השלדג ובכך היציאה שלה מהמנהרות הפכה שקטה והיא אף הפכה לחסכונית והמהירה יותר.

עולם החי משמש השראה למדענים וחוקרים רבים, וגם במחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת אריאל מקבל השראה בבעלי החיים. "דוגמה למחקר שנעשה כאן באוניברסיטת אריאל היא פרויקט של רחפנים זעירים, שיש להם יכולות שמזכירות חרקים או חיות קטנות מאוד", מספר פרופ' בעז בן משה, ראש המחלקה למדעי המחשב, "הרעיון הוא להסתכל ולראות מה החיות עושות ולהכניס חלק מהיכולות לתוך הרחפנים שלנו".

הרחפן הזעיר הוא גם דוגמה לפתיחות ולהעזה שהן רוח המחלקה. "חלק מלהיות אוניברסיטה חדשה ובועטת הוא לתת לסטודנטים 'חצופים' להתנסות, לפעמים בצעצועים ולפעמים בכלים איכותיים', לבנות צוותים שיש בהם אנשי מדעי המחשב ואלגוריתמיקה, להביא מוטיבציה מעולם הביטחון, עולם הרפואה ועולם הביולוגיה ולבנות את כולם בסוג של מעבדה", אומר פרופ' בן משה, "זה יוצר אווירה שכיף ללמוד בה".

המחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת אריאל מכשירה את בוגריה לעבודות בכל מקצועות המחשב, וייחודית בכך שסטודנטים בשנה השלישית של התואר הראשון מתנסים במחקרים ברמה הגבוהה ביותר וזוכים להנחיה אישית של המרצים במחלקה.

תכנית הלימודים לתואר ראשון במחלקה למדעי המחשב כוללת קורסים בסיסיים, מתקדמים ומעשיים בנושאים כגון: תכנות, מערכות ספרתיות, מבני נתונים, אלגוריתמים, תכנון תוכנה, תקשורת, מערכות הפעלה, סייבר, עיבוד תמונה, מכונות לומדות, ראייה ממוחשבת, אינטליגנציה מלאכותית ועוד.
התארים המתקדמים במחלקה למדעי המחשב (תואר שני ושלישי) עוסקים בעיקר במחקר וגם מאפשרים לבוגרים להשתלב במשרות מאתגרות, מעניינות ויוקרתיות, אשר דורשות תארים מתקדמים (לדוגמה, פיתוח אלגוריתמים). בעולם של מחשבים אשר מפתח במהירות מכוניות אוטונומיות ורובוטים שיסייעו לבני האדם בכל תחומי החיים, המסלול הזה הוא המסלול אל העתיד.

"במסגרת התואר השני במדעי המחשב באוניברסיטת אריאל מתאפשר לסטודנטים להכיר מאוד מהר תחומי ידע רבים, להיכנס למעבדות, ולמצוא תוך פחות מסמסטר את נושא המחקר הרלוונטי שלהם, בין אם הוא בתחום התיאוריה, בתחום הסייבר, בתחום הכלים האוטונומיים או משלב את כל התחומים יחד", אומר פרופ' בן משה, "חלק גדול מהדגש הוא להגיע לסטנדרטים בינלאומיים ויש פה דוגמאות רבות להצלחה - בין אם אקדמית או מסחרית ותחרויות בינלאומיות שהסטודנטים שלנו לתארים ראשון, שני ודוקטורט הגיעו אליהן והשיגו הישגים רבים".

בשיתוף אוניברסיטת אריאל, בשיתוף אוניברסיטת אריאל
  • עוד באותו נושא:
  • רחפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully