וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר הגדול שמתחבא ברחבי ארץ ישראל

בשיתוף אוניברסיטת אריאל, בשיתוף אוניברסיטת אריאל

9.1.2019 / 7:06

ארכיאולוגיה אינה רק ישיבה באתר החפירה עם המברשת ביד אלא היא הרבה יותר מזה. "כיום חייבים היום להשתמש בכלים טכנולוגיים" אומר פרופ' יצחק שי, ראש המחלקה ללימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה באוניברסיטת אריאל. הכירו את מנהרת הזמן שתיקח אתכם אל העבר ובחזרה

צילום מסך

ארץ ישראל היא מוזיאון פתוח, אוצר בלום של סודות מן העבר אשר כוסו במשך השנים באדמה ונעלמו מן העין. בתחומיה התגלו שרידים של האדם הקדמון מלפני מאות אלפי שנים מן התקופה הפרהיסטורית וההיסטוריה הארוכה והעשירה שלה הופכת אותה ל"גן משחקים" עבור חוקרים, היסטוריונים וארכיאולוגים. נדמה כי אין חודש שבו לא מתפרסמת בישראל תגלית ארכיאולוגית מתקופה כלשהי אשר מגלה טפח מן העבר ומשפיעה על האופן שבו אנו מבינים אותו. אם אתם רוצים לגעת בעבר, ללמוד תרבויות שונות ולהכיר את ארץ ישראל, החוג ללימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה באוניברסיטת אריאל הוא המקום שבו תוכלו לממש זאת.

"ארכיאולוגיה אינה רק ישיבה באתר החפירה עם המברשת והדבקה בעזרת הכלים, הארכיאולוגיה היא הרבה יותר רב-תחומית", אומר פרופ' יצחק שי, ראש החוג ללימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה באוניברסיטת אריאל. "מחקר על הקנקן גדול מהמאה ה-13 לפני הספירה דרש מאיתנו מחקר בתחומים שונים דוגמת כימיה, צילום תלת-ממדי וביולוגיה. כדי להבין היסטוריה חייבים היום להשתמש בכלים טכנולוגיים". הלימודים בחוג כוללים שיעורים פרונטליים, שיעורים שכוללים בחינת ממצאים ארכיאולוגיים, שיעורים מקוונים, ימי סיור והשתתפות בחפירות ארכיאולוגיות

בשנים האחרונות זוכה החוג ללימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה לתהודה בינלאומית על מחקריו השונים כאשר בשנת 2016 בחרו שני מגזינים מובילים בעולם במחקרי המחלקה לאחת מעשר התגליות החשובות בשנת 2016. המגזין Biblical Archaeology Review בחר במחקרו של ד"ר יונתן אדלר באתר עינות אמיתי, והמגזין ListVerse בחר במחקרו של פרופ' יצחק שי מאתר החפירות בתל בורנה. מחקר נוסף שזכה בחשיפה בינלאומית, עוסק בתפילין העתיקות ביותר בעולם שנתגלו עד כה. התפילין נחשפו עם המגילות הגנוזות מאזור ים המלח וטרם נחקרו מדעית, בעתיד הקרוב יעברו בדיקות מדעיות מקיפות כדי להפיק את מרב המידע הניתן מהן.

החוג מקנה לסטודנטיות ולסטודנטים ידע בהכרת הארץ על נתוניה הפיזיים ותושביה, תרבותה הרוחנית והחומרית והמשטרים הפוליטיים שמשלו בה ברבות השנים. "החוג מכסה את טווח הזמן מהתנ"ך ועד הפלמ"ח", מוסיף פרופ' שי, "השילוב הזה בין ארץ ישראל לארכיאולוגיה נותן לנו אפשרויות ללמוד גם את ההיבטים ההיסטוריים של העת החדשה, גם שיטות מחקר מהעת העתיקה וכלה במדינת ישראל של ימינו - הכול בחוג אחד תחת מסגרת לימודית אחת. יש תעסוקה בארכיאולוגיה ואפשר לעבוד ברשות העתיקות, במוזיאונים, בהוראה ובמחקר".

בשיתוף אוניברסיטת אריאל, בשיתוף אוניברסיטת אריאל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully